torsdag 2 augusti 2012

En Väntad Oväntad Present

Igår fyllde jag 35år och blev som brukligt firad och hyllad med morgonmys i sängen. Kvällen innan råkade jag vara på fel plats vid fel tillfälle varpå min 3åriga smuchkin säger: "Mamma, vi har din nya symaskin här inne" (och pekar mot sovrummet). Jag blev glad och tänkte att det behöver jag verkligen en ny. Inte hade jag kunnat ana att det var en Overlock Maskin! Jippi. Jag som under senaste trikåprojektet kastade klänningarna i stumppåsen och tänkte: "Jag säljer mina trikåtyger på Tradera.

Janome 990D

När jag insåg att det var en overlock blev jag nästan rädd. Jag har aldrig sytt på en sådan maskin och jag har egentligen "bara" hört en massa slit och pust när det pratas om att jobba med dessa maskiner. Så som den kvinna jag är öppnade jag kartongen, läste instruktionsboken (och youtubade), plockade upp maskinen och satte igång. Hallå?! Vad är problemet undrar jag? (Uppdatering kommer vid första trasselsudd). Det verkar ju hur enkelt och roligt som helst! Och vilka härliga sömmar man får. Raka. Fina. Åh vill bara skära till något och sy ihop nu!

Värsta bästa presenten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar